CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Thank you for stopping by....come back soon!!!


KOD SHOUTBOX DISINI

Sunday 31 July 2011

Selamat Datang Bulan Ramadhan……….

Tanpa kita sedari
11 bulan
banyak kata sudah diucapkan dan dilontarkan tak semua menyejukkan,
11 bulan
banyak perilaku dan Sikap yang kita perbuat tak menyenangkan,
11 bulan
banyak keluhan, kebencian, kebohongan, kesombongan menjadi bahagian dari diri,
saatnya istirahat dalam pemuasan nafsu duniawi
saatnya membersihkan jiwa yang berjelaga,
saatnya mensyukuri indahnya kemurahanNya
saatnya memahami makna pensucian diri
Selamat menunaikan Ibadah Shaum /Puasa
dan mohon maaf atas segala kesalahan saya
bersama kita leburkan kekhilafan
Semoga dengan shaum / puasa mempertemukan kita
dengan Keagungan Lailatul Qadar
dan kita semua menjadi pilihanNya
untuk dikabulkan do’a – do’a dan kembali menjadi fitrah
Amiin ya Robbal ‘Aalamiin……….
“Orang lemah tidak pernah bisa memaafkan karena memberi maaf hanya dapat
dilakukan oleh orang yang kuat.”
Mahatma Gandhi (1869-1948), pemimpin spiritual India

Tahun ni 1st year berpuasa tanpa keluarga di sisi especially my mom & my dad...uuuwwwaa!!!sedeh sangat2 ni...semua nk kna buat sendiri...wlpn ada adek kesayangan aku yg masak tp aku rindu dgn masakan mak aku...aku rindu dgn suasana berbuka puasa dgn family aku....tp xpe la..wlpn family aku jaoh..adek aku n my bro in law ada di samping aku...selain drpd dia org ni...my best frenz pn ada di sekeliling aku menghiburkan hati aku yang sudah gundah gulana...aku kena tabahkan hati menempuh segala dugaan & rintangan yg akn dtg...di bulan Ramadhan yg mulia ini...semoga kita semua mendapat keredhaan dari Nya...

1 comments:

Marina said...

selamat berpuasa dan salam perkenalan dari marina.

www.marinafazli.blogspot.com